Logo BJB v ČR

Neboť se nám narodí dítě

Neboť se nám narodí dítě, bude nám dán syn, na jehož rameni spočine vláda a bude mu dáno jméno: „Divuplný rádce, Božský bohatýr, Otec věčnosti, Vládce pokoje.“

Jeho vladařství se rozšíří a pokoj bez konce spočine na trůně Davidově a na jeho království. Upevní a podepře je právem a spravedlností od toho času až navěky. Horlivost Hospodina zástupů to učiní. (Iz 9, 5–6)

Oddíl ke čtení z proroka Izajáše je vlastně evangelium – dobrá zpráva. Izrael se v době, kdy žil prorok Izajáš, nenacházel zrovna v dobré situaci. Spása by se mu hodila. Záchranu Židé očekávali, doufali v lepší budoucnost, upínali se k příchodu Mesiáše. Jak jim asi muselo toto slovo znít? Mesiáš není jen člověk, ale zároveň svrchovaný Pán, podivuhodný rádce, mocný Bůh, Věčný Otec, Kníže pokoje. Žijeme v době spásy, která byla slíbena a později se naplnila… Ta spása byla daná Bohem z nesmírné lásky, z lásky ke mně, zároveň pro všechny národy. V příchodu Pána Ježíše na zem, v jeho oběti na kříži a ve slavném zmrtvýchvstání můžeme přijmout záchranu a naději pro věčný život. To by nás mohlo uklidnit a mohli bychom být šťastni, že jsme zachráněni. Ale náš klid nemá nic společného s lhostejností. Prožili jsme radost z osobního poznání Pána Ježíše, z přijetí spásy, máme jistotu věčného života. Modlím se za to, aby každý člověk žijící kolem nás poznal Ježíše jako osobního Pána a Spasitele. Když potřebujeme radu, ptejme se Pána Ježíše. Máme moc poznávat Boha jako svého Otce, který nás miluje, vychovává a připravuje na společný život v nebesích.

Michael Gricyk (Praha 5 – Vinný kmen)